PENERANGAN ETIKA HISBAH DI PROGRAM IQRA'

|

Assalamualaikum..

1 April 2010, Asrama Darula Aman 1, Kaherah - Jabatan Hisbah MKKK dijemput untuk memberikan penjelasan mengenai etika hisbah MKKK di Program Isti'dad Qiyadah Rabbaniah (IQRA') yang dikhususkan penyertaannya kepada mahasiswi tahun satu Kaherah.

Program yang baik bagi persediaan mahasiswi yang bakal mengorak langkah ke medan kepimpinan. Slot hisbah ini dibentang oleh Ustaz Abu Bakar Razak selaku Ketua Hisbah MKKK. Beliau memberi penekanan kepada mahasiswi mengenai kesedaran keberadaan di Mesir, menjaga izzah dan muruah sebagai penuntut ilmu, mematuhi etika yang ditetapkan demi kebaikan dan kesejahteraan mahasiswi itu sendiri.

Pihak Jabatan Hisbah mengucapkan sekalung penghargaan kepada pihak penganjur kerana memberi ruang untuk majlis penerangan ini. Semoga penerangan yang diberikan dapat sama-sama mengambil istifadah.

Kegiatan mungkar semakin berleluasa jadi pihak hisbah mengajak semua anak-anak Kedah agar bersama kita mencegahnya dan mengatasinya dengan penuh hikmah. "Bersama Mencegah Kemungkaran" adalah laungan yang akan sentiasa jabatan hisbah laungkan agar dapat membantu dalam menghapuskan gejala yang tidak sepatutnya berlaku kepada mahasiswa/wi di Bumi Mesir ini.



0 comments:

Post a Comment

 

©2009 Jabatan Hisbah MKKK | Template Blue by TNB