SLOT PENERANGAN ETIKA HISBAH DI PROGRAM ILTIQA' 10

|


20 Mac 2010, Ra'su Bar, Dumyat- Majlis Kebajikan Keluarga Kedah telah menganjurkan Indhibat Takwin Al-Qiadi 2010 yang diselia penuh oleh Badan Dakwah MKKK. Pihak Jabatan Hisbah MKKK diberi satu slot untuk membentangkan panduan dan etika kepada para peserta. Pihak Jabatan Hisbah ini adalah suatu ruang untuk memberi penjelasan secara jelas mengenai hisbah dan perlaksanaannya di peringkat persatuan.




Slot ini diisi sendiri oleh Ketua Hisbah MKKK, Ustaz Abu Bakar Razak yang menggunakan microsoft power point dalam pembentangannya bagi memudahkan kepada para peserta untuk memahami dan mengamati matlamat dan tujuan penubuhan hisbah ini yang telah ditubuhkan sekian lama. Selain itu, peserta juga dibekalkan pamplet untuk simpanan dan rujukan. Semoga perbentangan etika ini memberi manfaat dan faedah kepada para peserta sekaligus bekerjasama bersama hisbah untuk menegakkan yang hak dan mencegah yang mungkar.


Pihak Jabatan Hisbah mengucapkan ribuan terima kasih kepada pihak penganjur kerana sudi membuka ruangan kepada Jabatan Hisbah MKKK untuk memberikan penerangan mengenai etika hisbah. Harapan dari pihak hisbah agar penerangan dan penjelasan dari masa ke semasa memberi kesan yang mendalam khususnya buat ahli MKKK dan umumnya kepada semua mahasiswa/wi Malaysia di Mesir ini.

0 comments:

Post a Comment

 

©2009 Jabatan Hisbah MKKK | Template Blue by TNB